08.09.2020 11:50
Електронний кабінет платника податків – зручний електронний сервіс веб-порталу ДПС
Нещодавно в Покровсько - Добропільському управлінні ГУ ДПС у Донецькій області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»
На запитання платників щодо функціонування електронного кабінету платника податків відповідала старший державний інспектор Селидівської ДПІ Вікторія Шкарупа.
Пропонуємо найактуальніші з них:
Питання: Яке призначення Електронного кабінету платника?
Відповідь: Призначенням Електронного кабінету платника податків є надання платнику податків можливості реалізувати свої обов’язки та права у сфері оподаткування в режимі on-line. Зокрема, платник податків без використання клієнтського застосування матиме змогу:
-
підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді;
-
переглядати дані картки особового рахунку про стан розрахунків з бюджетом нараховано, сплачено, переплата, податковий борг, штрафні санкції, пеня);
-
здійснювати офіційне листування з органами ДПС з питань оподаткування, отримувати консультації, замовляти та отримувати адміністративні послуги;
-
формувати та заповнювати платіжні документи щодо сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету;
-
здійснювати сплату податків, зборів та інших платежів за допомогою банківських систем типу Інтернет - банкінг;
-
оперативно переглядати актуальні, а також архівні відомості, які надано платником податків або сформовано на підставі наданих ним до ДПС документів (дані обліку, дані щодо об’єктів оподаткування, інформацію про результати перевірок, інформацію про доходи фізичної особи тощо).
Питання: Як скористуватись сервісом Електронний кабінет для сплати податків?
Відповідь: Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.
З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Питання: Чи може фізична особа-підприємець подати заяву на отримання довідки–підтвердження статусу податкового резидента України та отримати таку довідку через Електронний кабінет?
Відповідь: Будь-який платник може надіслати лист (запит тощо) у довільній формі через Електронний кабінет до відповідного органу ДПС за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) щодо отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України засобами меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України (далі – Довідка), визначена наказом ДПА України від 12.04.2002 № 173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України» зі змінами та доповненнями (далі – Наказ № 173).
Згідно з п. 2 Наказу № 173 Довідку видає державна податкова інспекція за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи. Довідка видається для підтвердження, що особа є платником податків в Україні і є резидентом України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування між Україною та відповідною країною.
Довідка діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.
Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
Нормами Наказу № 173 не передбачено отримання платником Довідки в електронному вигляді.